Main Menu

21η εβδομάδα εγκυμοσύνης

Υπολογισμός Πιθανής Ημερομηνίας Τοκετού

ημερολόγιο εγκυμοσύνης

Επίλεξε πατώντας στο πεδίο την ημερομηνία της πρώτης ημέρας της τελευταίας εμμήνου ρύσης.

Δώσε μια έγκυρη ημερομηνία.

Πιθανή ημερομηνία τοκετού


Βρίσκομαι στη

Αλλάζω εβδομάδα κάθε


Αν θέλεις να μάθεις τι συμβαίνει στο μωράκι σου και στο σώμα σου κάθε εβδομάδα της εγκυμοσύνης σου, γράψου στο Newsletter του ΙΑΣΩ για να ενημερώνεσαι με το που αλλάζεις κάθε εβδομάδα!

Συμπλήρωσε το e-mail σου

Θα χρειαστούμε μία έγκυρη διεύθυνση email
Η αποδοχή των όρων της Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι υποχρεωτική.

 

Το μωρό σας αρχίζει να παίρνει βάρος

Το μωρό σας είναι περίπου 26,7 εκατοστά (από την κορυφή της κεφαλής μέχρι τις φτέρνες), δηλαδή έχει το μέγεθος ενός μεγάλου καρότου, και ζυγίζει 340 γραμμάρια. Αρχίζει να παίρνει βάρος, κάτι που θα είναι και η κύρια δραστηριότητά του μέχρι τον 9ο μήνα. Το πεπτικό του σύστημα έχει ολοκληρωθεί και το μωρό σας μπορεί πλέον να καταπίνει μικρές ποσότητες αμνιακού υγρού. Αλλαγές όμως συμβαίνουν και στη μέλλουσα μαμά, καθώς πολλές γυναίκες αναφέρουν ότι τώρα έχουν πολύ περισσότερη ενέργεια από κάθε άλλη φάση της ζωής τους. Ελπίζουμε να είστε κι εσείς ανάμεσα σε αυτές!

21η εβδομάδα εγκυμοσύνης και έμβρυο

Διαβάστε για την 21η εβδομάδα εγκυμοσύνης:

To do list | Τι να ρωτήσετε το γιατρό σας αυτή την εβδομάδα | Πώς μεγαλώνει το μωρό σας | Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα | Πώς αλλάζει η ζωή σας | Διατροφή | Χρήσιμα tips

 

21η εβδομάδα εγκυμοσύνης

To do list

Ξεκουράζομαι

Τρώω θρεπτικά snack και συχνά μικρά γεύματα

Παρατηρώ τις εμβρυϊκές κινήσεις του και του μιλάω

Τι να ρωτήσετε το γιατρό σας αυτή την εβδομάδα

  1. Είναι ασφαλές να συνεχίζω να φοράω τα σκουλαρίκια μου στην εγκυμοσύνη;
  2. Πώς μπορώ να ξεχωρίσω αν το φτερούγισμα που αισθάνομαι είναι από το μωρό ή από το στομάχι μου;
  3. Ποιες ασκήσεις μπορώ να κάνω για να ανακουφιστώ από τις ενοχλήσεις χαμηλά στην κοιλιά μου;
  4. Καθώς η κοιλιά μου μεγαλώνει, το τατουάζ τεντώνεται. Θα επανέλθει στο φυσιολογικό του σχήμα μετά τη γέννα;
  5. Ξέρω είμαι έγκυος και είναι φυσιολογικό να παίρνω βάρος, αλλά έχω απογοητευτεί από τα κιλά που παίρνω. Τι μπορώ να κάνω για να μη με παίρνει από κάτω;
  6. Έχω διαβάσει ότι είναι καλύτερα να μην κοιμάμαι ανάσκελα πλέον. Για ποιο λόγο;
  7. Η μέση πονάει αφόρητα. Θα με βοηθήσει μια ζώνη εγκυμοσύνης;
  8. Έχω βγάλει θηλώματα κάτω από το στήθος μου και στη μασχάλη. Πώς μπορώ να τα αφαιρέσω;
  9. Τι μπορώ να κάνω για τις ευρυαγγείες;
  10. Ποια εντομοαπωθητικά προϊόντα είναι ασφαλή για χρήση στην κατάστασή μου;

Πώς μεγαλώνει το μωρό σας

Αυτή την εβδομάδα αρχίζει να παίρνει βάρος, κάτι που θα είναι και η κύρια δραστηριότητά του μέχρι τον 9ο μήνα. Πίνει τακτικά αμνιακό υγρό από το οποίο λαμβάνει θρεπτικά συστατικά και ενυδατώνεται, ουρεί και αναπνέει. Τα φρύδια και τα βλέφαρα έχουν αναπτυχθεί πλήρως και οι αισθητήρες γεύσης διαμορφώνονται στη γλώσσα του. Τα βλέφαρά του παραμένουν κλειστά, αλλά οι αμφιβληστροειδείς των ματιών του είναι πλήρως αναπτυγμένοι. Τα φρύδια του γίνονται πιο πυκνά και τα χείλη παίρνουν σχήμα.

Αν έχετε κορίτσι ο κόλπος της αρχίζει να σχηματίζεται.

Τα πόδια και τα χέρια βρίσκονται πλέον σε πλήρη αρμονία με το υπόλοιπο σώμα, οι νευρώνες είναι συνδεδεμένοι με τους μυς και τον εγκέφαλο και οι χόνδροι του σώματός του μετατρέπονται σε οστά. Όλες αυτές οι αλλαγές συνδυασμένες μεταξύ τους προσφέρουν στο μωρό σας περισσότερο έλεγχο των κινήσεών του.

Είναι ακόμα αρκετά τυχερό, καθώς υπάρχει άφθονος χώρος στη μήτρα για να στριφογυρίζει και να κάνει τούμπες (ίσως αυτό αισθανθήκατε χθες το βράδυ στον ύπνο σας!). Με τόση κινητικότητα σίγουρα δε θα μπορείτε να πιστέψετε ότι στην πραγματικότητα κοιμάται τόσο όσο ένα νεογέννητο.

Σημείωση: Κάθε μωρό αναπτύσσεται λίγο διαφορετικά -ακόμα και μέσα στη μήτρα. Οι πληροφορίες μας έχουν σχεδιαστεί για να σας δώσουν μια γενική εικόνα για την ανάπτυξη του μωρού σας.

Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα

  1. Αυξημένη όρεξη για φαγητό
  2. Εμβρυϊκή κίνηση
  3. Πόνοι στη μέση
  4. Καούρα και Δυσπεψία
  5. Λιποθυμία ή ζάλη
  6. Ραγάδες
  7. Φούσκωμα και αέρια
  8. Ματωμένα ούλα
21η εβδομάδα εγκυμοσύνης και κοιλιά

Το μέγεθος της κοιλιάς σας αυτή την εβδομάδα.

Πώς αλλάζει η ζωή σας

Καθώς προσπαθείτε να προσαρμοστείτε στο νέο σας μέγεθος, να περιμένετε κάποια θεματάκια αστάθειας. Κουβαλάτε μεγαλύτερο φορτίο και το κέντρο βάρους σας έχει αλλάξει. Επιπλέον, οι σύνδεσμοί σας είναι πιο χαλαροί και οι μύες είναι πιο δύσκολο να συντονιστούν. Γι' αυτό λοιπόν μην απορείτε εάν “πέφτετε” πάνω σε πράγματα. Σε περίπτωση που η αστάθεια συνοδεύεται και από πόνο, θολή όραση ή πρησμένα χέρια και πόδια, επικοινωνήστε με το γιατρό σας καθώς μπορεί να υπάρχει μία πιθανότητα να συνδέεται με προεκλαμψία.

Πολλές γυναίκες αναφέρουν ότι τώρα έχουν πολύ περισσότερη ενέργεια από κάθε άλλη φάση της ζωής τους. Ελπίζουμε να είστε κι εσείς ανάμεσα σε αυτές!

Για να χτίσετε την αντοχή σας την ώρα της γέννας και να προετοιμαστείτε για όσα έρχονται, κάντε μακρινούς περιπάτους, οδηγήστε ποδήλατο (σε εσωτερικό χώρο κατά προτίμηση) ή κάντε ελλειπτικό.

Εκεί μέσα φαίνεται να απολαμβάνει ό,τι τρώτε! Το μωρό σας μπορεί να ξεχωρίζει γεύσεις από τις τροφές που τρώτε όταν καταπίνει το αμνιακό υγρό. Γι' αυτό φροντίστε να τρώτε ποικιλίες τροφών καθώς προετοιμάζετε το μωρό σας για την περίοδο των στερεών τροφών (περίπου τον 5ο-6ο μήνα). Έρευνες έχουν δείξει ότι τα μωρά είναι πιο δεκτικά σε μεγαλύτερο εύρος τροφών, όταν η μαμά δεν περιορίζει τις γεύσεις στην εγκυμοσύνη της.

Τώρα που αρχίζει να φαίνεται η κοιλίτσα σας και αυτές οι κλωτσιές ξεκάθαρα πλέον δεν είναι τερτίπια του εντέρου σας, αρχίζει να σας κυριαρχεί μία αγωνία: «Αλήθεια θα γίνω μαμά; Θα πρέπει να έχει γίνει κάποιο λάθος!». Μην ανησυχείτε. Δεν είστε η μόνη. Σχεδόν κάθε μέλλουσα μαμά (και μπαμπάς) έχουν φοβίες και ανησυχίες. Μοιραστείτε τις με τον σύντροφό σας, τους δικούς σας ανθρώπους ή έναν ειδικό.

Διατροφή

Στη διατροφή σας δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα και φυσικά στην ποσότητα. Αποφύγετε το έτοιμο φαγητό που δεν γνωρίζετε ούτε τι περιέχει, ούτε υπό ποιες συνθήκες έγινε η προετοιμασία. Ειδικά οι πράσινες σαλάτες είναι καλό να καταναλώνονται στο σπίτι, έχοντας πλύνει σχολαστικά ένα-ένα φύλλο, ενώ το κρέας πρέπει να είναι καλοψημένο.

Χρήσιμα tips

  • Εφόσον η εγκυμοσύνη σας εξελίσσεται κανονικά, μπορείτε να κάνετε σεξ όσο συχνά επιθυμείτε.
  • Έχετε ξαφνικά φουντώματα; Είναι φυσιολογικό και συμβαίνει λόγω του αυξημένου όγκου αίματος που κυκλοφορεί στο σώμα σας. Παραμείνετε δροσερή φορώντας φαρδιά ρούχα και φυσικά υφάσματα.
  • Μπορεί να ενισχυθεί η λιπαρότητα του δέρματός σας και ως αποτέλεσμα να αποκτήσετε ακμή. Σε αυτή την περίπτωση να πλένετε καλά το πρόσωπό σας με ένα απαλό σαπούνι ή καθαριστικό 2 φορές την ημέρα και να προτιμάτε μη λιπαρά καλλυντικά.
  • Είναι καλό να αθλείστε. Προτιμήστε κολύμβηση, γιόγκα ή περπάτημα. Έχετε κατά νου ότι είστε πιο επιρρεπής σε τραυματισμούς, καθώς η ριλαξίνη χαλαρώνει τους συνδέσμους του σώματός σας.
  • Είστε επίσης πιο επιρρεπείς σε φλεβίτιδα. Για την πρόληψη αυτών να αθλείστε καθημερινά, να σηκώνετε τα πόδια σας ψηλά όποτε μπορείτε και να κοιμάστε στην αριστερή πλευρά σας.

 

Blog

Πρόσφατα Νέα

Συνδρομή My Life

Συμπληρώστε τη φόρμα συνδρομής για να λαμβάνετε ΔΩΡΕΑΝ το περιοδικό My Life. Μετάβαση στη φόρμα

ΙΑΣΩ Newsletter