Εγκυμοσύνη το καλοκαίρι

Summer_Tips_Moms_egkymosyni-kalokairi

Η φροντίδα της εγκύου είναι μια πρόκληση από μόνη της. Ειδικά στη περίπτωση που η πιθανή ημερομηνία τοκετού είναι το καλοκαίρι ή αρχές φθινοπώρου, οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να δυσκολέψουν ακόμα περισσότερο την καθημερινότητά της.

Τα κιλά της εγκυμοσύνης αυξάνουν την κούραση. Η θερμοκρασία του σώματος αυξάνεται στην εγκυμοσύνη, μειώνοντας τις αντοχές. Παρόλο που μερικές φορές είναι απαραίτητη η παραμονή σε χώρο με κλιματισμό, κανείς δεν θέλει να περάσει τους καλοκαιρινούς μήνες κλεισμένος μέσα.

Ακολουθούν 9 συμβουλές για ασφαλή εγκυμοσύνη τους ζεστούς μήνες του καλοκαιριού:

1. Φορέστε άνετα ρούχα, φαρδιά και με υφάσματα που αναπνέουν.

2. Μακριά από την άμεση έκθεση στον ήλιο. Η ηλιοθεραπεία μπορεί να περιμένει. Η ζέστη εκτός των άλλων προκαλεί εξάντληση. Μείνετε κάτω από τη σκιά ενός δέντρου ή μιας ομπρέλας και φορέστε καπέλο.

3. Πιείτε άφθονο νερό. Απαραίτητο ακόμα και σε μη εγκύους, αλλά πολύ πιο σημαντικό τώρα. Η ενυδάτωση διατηρεί τη σωστή λειτουργία όλων των συστημάτων. 8 έως 10 ποτήρια νερό την ημέρα είναι απαραίτητα. Επίσης, ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε ηλεκτρολύτες βοηθούν αν κυκλοφορείτε έξω και ιδρώνετε πολύ.

4. Διατηρήστε το δέρμα σας δροσερό. Το νερό δεν βοηθάει μόνο όταν το πίνουμε. Μια καλή ιδέα είναι να έχετε μαζί σας ένα μπουκάλι ψεκασμού με νερό ή μια βρεγμένη πετσέτα.

5. Χρησιμοποιείστε συχνά αντηλιακό. Η έκθεση στον ήλιο προκαλεί αφυδάτωση. Στην εγκυμοσύνη η προστασία του δέρματος είναι πιο απαραίτητη από ποτέ.

6. Βουτήξτε στο νερό. Το κολύμπι εκτός από τη δροσιά έχει πολλά οφέλη. Βοηθάει στη διατήρηση ή τη μείωση του σωματικού βάρους και αφαιρεί την πίεση από τις αρθρώσεις, τη μέση και την πλάτη. Πάντα με μέτρο και διακοπή όταν κουραστείτε.

7. Προσοχή στην άσκηση. Η καλύτερη ώρα είναι νωρίς το πρωί ή μετά τη δύση του ηλίου, που οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες. Εάν δεν αθλείστε, προγραμματίστε μία βόλτα στο τοπικό εμπορικό κέντρο, με την ασφάλεια του κλιματισμού.

8. Τα οιδήματα των κάτω άκρων είναι πιο έντονα τους καλοκαιρινούς μήνες. Αποφύγετε την ορθοστασία και σε κάθε ευκαιρία σηκώνετε τα πόδια σας ψηλά.

9. Τρώτε υγιεινά. Είναι πολύ σημαντική η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε πρωτεΐνες, σίδηρο, ασβέστιο και βιταμίνες. Αποφύγετε τροφές που μπορεί να “χαλάσουν” κάτω από τον καλοκαιρινό ήλιο.

Καλές διακοπές και απολαύστε το καλοκαίρι με ασφάλεια.

Σωτήρης Τρομπούκης
Μαιευτήρας – Γυναικολόγος
Υπεύθυνος Τμήματος Αισθητικής Γυναικολογίας

Συντάκτης Άρθρου

ΤΡΟΜΠΟΥΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ

ΜΑΙΕΥΤΗΡΑΣ-ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΟΣ

Δείτε κι άλλα άρθρα του ιατρού

Σχετικά Άρθρα

Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS
ΛΑΖΑΝΑΣ ΜΑΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΛΑΖΑΝΑΣ ΜΑΡΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS
Γενική Κλινική
Νοέμβριος: Μήνας ευαισθητοποίησης για την υγεία της ουροδόχου κύστεως
ΣΙΟΥΤΗΣ ΔΗΜΟΣ
ΣΙΟΥΤΗΣ ΔΗΜΟΣ
Νοέμβριος: Μήνας ευαισθητοποίησης για την υγεία της ουροδόχου κύστεως
Μαιευτική - Γυναικολογική
Ο ρόλος της Τρισδιάστατης Υπερηχογραφίας στη Γυναικολογία
ΚΑΛΜΑΝΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Ο ρόλος της Τρισδιάστατης Υπερηχογραφίας στη Γυναικολογία
Μαιευτική - Γυναικολογική
Χάπι της Επόμενης Ημέρας - Morning After Pill
ΦΤΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Χάπι της Επόμενης Ημέρας - Morning After Pill
Μαιευτική - Γυναικολογική
Λίθοι νεφρού και Ουρητήρα
ΣΑΛΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Λίθοι νεφρού και Ουρητήρα
Παιδιατρική
Παγκόσμια ημέρα καρκίνου του προστάτη – Η σημασία της Πρόληψης
ΚΥΡΙΑΖΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
ΚΥΡΙΑΖΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
Παγκόσμια ημέρα καρκίνου του προστάτη – Η σημασία της Πρόληψης
Γενική Κλινική
Παγκόσμια Ημέρα Χρόνιας Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ι. ΙΟΡΔΑΝΟΓΛΟΥ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ι. ΙΟΡΔΑΝΟΓΛΟΥ
Παγκόσμια Ημέρα Χρόνιας Αποφρακτικής Πνευμονοπάθειας
Γενική Κλινική
Αυτοψηλάφηση και Καρκίνος των Όρχεων
ΣΚΟΥΦΙΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
Αυτοψηλάφηση και Καρκίνος των Όρχεων
Γενική Κλινική
Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
Παγκόσμια Ημέρα Διαβήτη
Παιδιατρική
Πνευμονία στην παιδική ηλικία
ΚΟΤΖΙΑ ΔΟΞΑ
Πνευμονία στην παιδική ηλικία
Παιδιατρική