Main Menu

25η εβδομάδα εγκυμοσύνης

Υπολογισμός Πιθανής Ημερομηνίας Τοκετού

ημερολόγιο εγκυμοσύνης

Επίλεξε πατώντας στο πεδίο την ημερομηνία της πρώτης ημέρας της τελευταίας εμμήνου ρύσης.

Δώσε μια έγκυρη ημερομηνία.

Πιθανή ημερομηνία τοκετού


Βρίσκομαι στη

Αλλάζω εβδομάδα κάθε


Αν θέλεις να μάθεις τι συμβαίνει στο μωράκι σου και στο σώμα σου κάθε εβδομάδα της εγκυμοσύνης σου, γράψου στο Newsletter του ΙΑΣΩ για να ενημερώνεσαι με το που αλλάζεις κάθε εβδομάδα!

Συμπλήρωσε το e-mail σου

Θα χρειαστούμε μία έγκυρη διεύθυνση email
Η αποδοχή των όρων της Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι υποχρεωτική.

 

Μοιάζει περισσότερο με νεογέννητο

Από το κεφάλι έως τις φτέρνες το μωρό σας είναι 34,3 εκατοστά δηλαδή μοιάζει με ένα μεγάλο γογγύλι, και ζυγίζει 700 γραμμάρια. Καθώς αρχίζει να παίρνει λίπος, το ρυτιδιασμένο σώμα του ομαλοποιείται και «γεμίζει», μοιάζοντας περισσότερο πλέον με νεογέννητο. Ο σύντροφός σας μπορεί να ακούσει τον χτύπο της καρδιάς του αν ακουμπήσει το αυτί του στην κοιλιά σας. Από εδώ και πέρα η εγκυμοσύνη σας εστιάζει στο μεγάλωμα του μωρού σας, γι' αυτό να τρέφεστε σωστά και να ξεκουράζεστε με την πρώτη ευκαιρία.

25η εβδομάδα εγκυμοσύνης και έμβρυο

Διαβάστε για την 25η εβδομάδα εγκυμοσύνης:

To do list | Τι να ρωτήσετε το γιατρό σας αυτή την εβδομάδα | Πώς μεγαλώνει το μωρό σας | Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα | Πώς αλλάζει η ζωή σας | Διατροφή | Χρήσιμα tips

 

25η εβδομάδα εγκυμοσύνης

To do list

Κοιμάμαι στο πλάι

Παίζω μουσική, μιλάω στο μωρό μου

Παρατηρώ τα κύματα στην κοιλιά μου από τη δραστηριότητά του

Δε σταματάω να αθλούμαι

Τι να ρωτήσετε το γιατρό σας αυτή την εβδομάδα

  1. Ο σύζυγός μου ανησυχεί μήπως βλάψουμε το μωρό κατά τη διάρκεια του σεξ. Πώς μπορώ να τον καθησυχάσω ότι είναι ασφαλές;
  2. Διψάω συνεχώς. Μήπως θα πρέπει να κάνω νωρίτερα το τεστ για τον διαβήτη κύησης;
  3. Μερικές φορές δεν αισθάνομαι το μωρό μου να κινείται για ώρες ολόκληρες. Θα πρέπει να ανησυχήσω; Πώς μπορώ να προκαλέσω κίνησή του;
  4. Μερικές φορές οι κλωτσιές του μωρού είναι επώδυνες. Μπορώ με κάποιον τρόπο να του αλλάξω θέση;
  5. Αν πίνω νερό, θα σταματήσει ο λόξυγκας του μωρού;
  6. Είναι ασφαλές να κάνω βελονισμό;
  7. Σκεφτόμαστε να κάνουμε έναν 3D υπέρηχο για να κρατήσουμε αναμνηστικό από το μωρό μας. Ποιες είναι οι σκέψεις σας σχετικά με αυτό;
Εξετάσεις
  1. Καμπύλη σακχάρου
    Μεταξύ της 24ης και 28ης εβδομάδας ο γιατρός θα μετρήσει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας (καμπύλη σακχάρου). Αυτή η εξέταση θα δείξει εάν έχετε διαβήτη κύησης.
  2. Αναιμία κύησης
    Παράλληλα μπορεί να γίνει έλεγχος για τα επίπεδα της αιμοσφαιρίνης στο αίμα, ώστε να διαπιστωθεί εάν έχετε έλλειψη σιδήρου (αναιμία). Η αναιμία θα πρέπει να αντιμετωπιστεί καθώς μπορεί να είναι υπεύθυνη για την πρόκληση πρόωρου τοκετού ή τη γέννηση ενός λιποβαρούς μωρού.

Πόσο συχνά θα επισκέπτομαι το γιατρό μου το 3ο τρίμηνο;

Ανάμεσα στην 28η και 36η εβδομάδα θα επισκέπτεστε το γιατρό σας κάθε 2 εβδομάδες. Ένα μήνα πριν την πιθανή ημερομηνία τοκετού (ΠΗΤ), θα τον επισκέπτεστε κάθε εβδομάδα.

Πώς μεγαλώνει το μωρό σας

Από εδώ και πέρα η εγκυμοσύνη σας εστιάζει στο μεγάλωμα του μωρού σας, γι' αυτό να τρέφεστε σωστά και να ξεκουράζεστε με την πρώτη ευκαιρία.

Καθώς αρχίζει να παίρνει λίπος, το ρυτιδιασμένο σώμα του ομαλοποιείται και «γεμίζει» μοιάζοντας περισσότερο πλέον με νεογέννητο. Το χρώμα του δέρματός του γίνεται πιο ροζ, όχι γιατί ζεσταίνεται -το αμνιακό υγρό κάνει πολύ καλά τη δουλειά του διατηρώντας μια σταθερή θερμοκρασία εκεί μέσα-, αλλά γιατί μικρά αιμοφόρα αγγεία σχηματίζονται κάτω από το δέρμα του, κάνοντάς το μέρα με τη μέρα λιγότερο διαφανές.

Επιπλέον, το επιδέξιο μωρό σας μπορεί να πιάνει τα πόδια του και να κλείνει την παλάμη του σε γροθιά. Τα μαλλιά του συνεχίζουν να μεγαλώνουν και τα περισσότερα όργανα έχουν αναπτυχθεί.

Ο σύντροφός σας μπορεί να ακούσει τον χτύπο της καρδιάς του αν ακουμπήσει το αυτί του στην κοιλιά σας. Όμως και το μωρό σας μπορεί να σας ακούσει και να νιώσει το άγγιγμά σας, καθώς έρευνες στην εγκεφαλική δραστηριότητα του μωρού σε αυτή τη φάση της ανάπτυξής του δείχνουν ότι αντιδρά στο φως και την αφή.

Σημείωση: Κάθε μωρό αναπτύσσεται λίγο διαφορετικά -ακόμα και μέσα στη μήτρα. Οι πληροφορίες μας έχουν σχεδιαστεί για να σας δώσουν μια γενική εικόνα για την ανάπτυξη του μωρού σας.

Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα

  1. Καούρα και Δυσπεψία
  2. Ροχαλητό
  3. Μούδιασμα στα χέρια (σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα)
  4. Σύνδρομο ανήσυχων ποδιών (Restless Leg Syndrome-RLS)
  5. Γρήγορη ανάπτυξη των μαλλιών σας
  6. Ραγάδες
  7. Αιμορροΐδες
25η εβδομάδα εγκυμοσύνης και κοιλιά

Το μέγεθος της κοιλιάς σας αυτή την εβδομάδα.

Πώς αλλάζει η ζωή σας

Όσο προχωράει η εγκυμοσύνη σας θα έχετε όλο και πιο έντονη την επιθυμία να σηκώνετε τα πόδια ψηλά, καθώς θα τα αισθάνεστε όλο και πιο βαριά. Η αίσθηση της κόπωσης επανέρχεται σιγά-σιγά αλλά προσπαθήστε να μείνετε δραστήρια. Σταματήστε οποιαδήποτε δραστηριότητα αν αισθανθείτε υπερβολική κόπωση, πόνο, ζαλάδα ή δυσκολία στην αναπνοή.

Καθώς η κοιλίτσα σας βαραίνει, το κολύμπι είναι ένας ιδανικός τρόπος άσκησης. Η γιόγκα είναι άλλη μία άσκηση που βοηθάει πολύ. Όποια άσκηση και να επιλέξετε μην ξεχνάτε ότι θα σας βοηθήσει την ώρα της γέννας, όπως και στην ταχύτερη ανάρρωσή σας μετά τον τοκετό.

Θα διαπιστώσατε ήδη ότι τα μαλλιά σας είναι πιο πυκνά και υγιή, καθώς ορμονικές αλλαγές δεν αφήνουν τα μαλλιά να πέσουν με το φυσιολογικό ρυθμό. Χαρείτε αυτή την πυκνότητα καθώς μετά τον τοκετό θα πέσουν οι έξτρα τρίχες.

Διατροφή

Διατηρήστε ένα θρεπτικό πρόγραμμα διατροφής, καθώς οι διατροφικές ανάγκες του μωρού σας αυξάνονται τους 3 τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης σας.

Επίσης, οι αυξημένες ποσότητες σιδήρου που λαμβάνετε μπορεί να σας δημιουργήσουν δυσκοιλιότητα. Για να διευκολύνετε την κατάσταση προσθέστε βρώμη στη διατροφή σας ή καταναλώστε την μαζί με ό,τι μπορεί να σκεφτείτε: δημητριακά, γιαούρτι, γάλα, smoothies κλπ. Μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονα υγρά αποφεύγοντας τα αναψυκτικά και τα ροφήματα με ζάχαρη.

Χρήσιμα tips

  • Η φλεβίτιδα είναι κάτι που μπορεί να συμβεί στην εγκυμοσύνη και συνήθως υποχωρεί μετά τον τοκετό. Για την πρόληψή της να μην στέκεστε όρθια για πολλή ώρα, να ασκείστε καθημερινά (περπάτημα, κολύμπι) και να τοποθετείτε τα πόδια σας πιο ψηλά από το υπόλοιπο σώμα καθώς ξεκουράζεστε.
  • Αποφύγετε να αθλείστε κοντά στην ώρα του ύπνου.
  • Να κοιμάστε στο πλάι.
  • Γραφτείτε σε μαθήματα pilates για εγκύους, καθώς θα ενισχύσει τη μέση σας και την περιοχή της πυέλου.

 

Blog

Πρόσφατα Νέα

Συνδρομή My Life

Συμπληρώστε τη φόρμα συνδρομής για να λαμβάνετε ΔΩΡΕΑΝ το περιοδικό My Life. Μετάβαση στη φόρμα

ΙΑΣΩ Newsletter