Main Menu

13η εβδομάδα εγκυμοσύνης

Υπολογισμός Πιθανής Ημερομηνίας Τοκετού

ημερολόγιο εγκυμοσύνης

Επίλεξε πατώντας στο πεδίο την ημερομηνία της πρώτης ημέρας της τελευταίας εμμήνου ρύσης.

Δώσε μια έγκυρη ημερομηνία.

Πιθανή ημερομηνία τοκετού


Βρίσκομαι στη

Αλλάζω εβδομάδα κάθε


Αν θέλεις να μάθεις τι συμβαίνει στο μωράκι σου και στο σώμα σου κάθε εβδομάδα της εγκυμοσύνης σου, γράψου στο Newsletter του ΙΑΣΩ για να ενημερώνεσαι με το που αλλάζεις κάθε εβδομάδα!

Συμπλήρωσε το e-mail σου

Θα χρειαστούμε μία έγκυρη διεύθυνση email
Η αποδοχή των όρων της Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι υποχρεωτική.

 

Μειώνεται ο κίνδυνος αποβολής

Την τελευταία εβδομάδα του πρώτου τριμήνου το μωρό σας έχει το μέγεθος ενός ροδάκινου. Έχει ξεχωριστά δάχτυλα με νυχάκια, ενώ μικροσκοπικές τρίχες αρχίζουν να καλύπτουν το σώμα του και οι αισθήσεις της γεύσης και της όσφρησης αναπτύσσονται περαιτέρω. Τα καλά νέα αυτής της εβδομάδας: Έχει μειωθεί ο κίνδυνος αποβολής, υποχωρούν τα ενοχλητικά πρώτα συμπτώματα όπως η αδιαθεσία και η κόπωση, αυξάνεται η σεξουαλική σας διάθεση και αποκτάτε τη λεγόμενη λάμψη εγκυμοσύνης στο πρόσωπό σας.

13η εβδομάδα εγκυμοσύνης και έμβρυο

Διαβάστε για τη 13η εβδομάδα εγκυμοσύνης:

To do list | Τι να ρωτήσετε το γιατρό σας αυτή την εβδομάδα | Πώς μεγαλώνει το μωρό σας | Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα | Πώς αλλάζει η ζωή σας | Διατροφή | Χρήσιμα tips

 

13η εβδομάδα εγκυμοσύνης

To do list

Συνεχίζω τη γυμναστική μου

Τρώω υγιεινά

Κάνω σεξ

Πάω στο επόμενο προγραμματισμένο ραντεβού μαζί με τον σύντροφό μου

Τι να ρωτήσετε το γιατρό σας αυτή την εβδομάδα

  1. Μπορώ να τρώω φρούτα με τη φλούδα τους για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας;
  2. Σε ποιες περιπτώσεις δεν πρέπει να κάνουμε σεξ με τον σύντροφό μου;
  3. Πότε θα είμαστε σε θέση να μάθουμε το φύλο του μωρού;
  4. Τι είδος άσκησης να ακολουθήσω;

Πώς μεγαλώνει το μωρό σας

Την τελευταία εβδομάδα του πρώτου τριμήνου το μωρό σας έχει το μέγεθος ενός ροδάκινου.

Παρόλο που είναι πλήρως διαμορφωμένο και μοιάζει με μικροσκοπικό ανθρωπάκι, δε θα μπορούσε ακόμα να επιβιώσει έξω από το περιβάλλον της μήτρας.

Έχει ξεχωριστά δάχτυλα με νυχάκια, ενώ μικροσκοπικές τρίχες αρχίζουν να καλύπτουν το σώμα του και οι αισθήσεις της γεύσης και της όσφρησης αναπτύσσονται περαιτέρω. Μπορεί πλέον να κουνάει το κεφάλι του μπρος-πίσω, αριστερά και δεξιά, και τα χαρακτηριστικά του προσώπου του βελτιώνονται.

Τα μοναδικά του δαχτυλικά αποτυπώματα σχηματίζονται στα άκρα του, ενώ οι φλέβες και τα όργανά του είναι ορατά από το πολύ λεπτό δέρμα του.

Το μωρό σας συνεχίζει να έχει λόξυγκα, καθώς το διάφραγμα προετοιμάζει το αναπνευστικό του σύστημα για το έργο της αναπνοής.

Εάν έχετε κοριτσάκι οι ωοθήκες της φιλοξενούν περισσότερα από 2 εκατομμύρια ωάρια! Ενώ εάν περιμένετε αγοράκι οι όρχεις του έχουν αναπτυχθεί πλήρως. Ακόμα όμως είναι πολύ νωρίς για να τα δείτε όλα αυτά σε έναν υπέρηχο. Κάντε λίγο υπομονή!

Τέλος, αυτή την εβδομάδα σχηματίζονται οι φωνητικές του χορδές.

Σημείωση: Κάθε μωρό αναπτύσσεται λίγο διαφορετικά -ακόμα και μέσα στη μήτρα. Οι πληροφορίες μας έχουν σχεδιαστεί για να σας δώσουν μια γενική εικόνα για την ανάπτυξη του μωρού σας.

Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα

  1. Η αδιαθεσία και ο πόνος στο στήθος αρχίζουν σιγά-σιγά να υποχωρούν.
  2. Από το έξτρα βάρος μπορεί να νιώσετε ένα τράβηγμα στη μέση σας.
  3. Ναυτία και κόπωση αποτελούν μακρινή ανάμνηση.
  4. Η τάση για λιποθυμία και η ζαλάδα μπορεί να συνεχιστούν και αυτή την εβδομάδα.
  5. Μπορεί ακόμα να ταλαιπωρείστε από δυσκοιλιότητα.
13η εβδομάδα εγκυμοσύνης και κοιλιά

Το μέγεθος της κοιλιάς σας αυτή την εβδομάδα.

Πώς αλλάζει η ζωή σας

Καθώς το πρώτο τρίμηνο φτάνει στο τέλος του, η κοιλίτσα σας συνεχίζει να μεγαλώνει και μια μικρή καμπυλίτσα είναι πλέον ορατή πάνω από τη λεκάνη σας.

Τα καλά νέα αυτής της εβδομάδας:

  1. Έχει μειωθεί ο κίνδυνος αποβολής.
  2. Υποχωρούν τα ενοχλητικά πρώτα συμπτώματα όπως η αδιαθεσία και η κόπωση.
  3. Αυξάνεται η σεξουαλική σας διάθεση.
  4. Αποκτάτε τη λεγόμενη λάμψη εγκυμοσύνης στο πρόσωπό σας και τα μαλλιά σας αποκτούν πυκνότητα.

Ενώ, όπως μόλις αναφέραμε, τα περισσότερα ενοχλητικά συμπτώματα υποχωρούν, σε μία μερίδα γυναικών αυτά τα συμπτώματα εξακολουθούν να υπάρχουν και στο επόμενο τρίμηνο.

Τέλος, μπορεί η γέννα να είναι ακόμα μακριά αλλά το στήθος σας ήδη αρχίζει να συνθέτει το πρωτόγαλα. Το πρωτόγαλα είναι το πρώτο γάλα που παράγει η μαμά μετά τη γέννα και τρέφει το μωρό τις πρώτες μέρες της ζωής του. Αποτελεί δε, μία τροφή εξαιρετικά υψηλής θρεπτικής αξίας για το μωρό σας.

Διατροφή

Στην κυριολεξία τρώτε για δύο! Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι χρειάζεστε διπλές ποσότητες φαγητού.

Οι κατευθυντήριες γραμμές ποικίλουν, αλλά βάσει του Ινστιτούτου Ιατρικής (IOM) εάν έχετε φυσιολογικό βάρος δε χρειάζεται η πρόσληψη επιπλέον θερμίδων ανά ημέρα το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης σας, το δεύτερο τρίμηνο προτείνονται 340 επιπλέον θερμίδες την ημέρα και το τρίτο τρίμηνο 450 επιπλέον θερμίδες ανά ημέρα.

Εάν είστε υπέρβαρη ή λιποβαρής ή περιμένετε δίδυμα θα χρειαστείτε άλλη λήψη θερμίδων, ανάλογα με το μέγιστο όριο βάρους που ιδανικά πρέπει να φτάσετε στο τέλος της εγκυμοσύνης σας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε τα τρία βασικά θρεπτικά συστατικά στη διατροφή μας για τη δική μας υγεία και τη σωστή θρέψη του μωρού μας: την πρωτεΐνη, τον σίδηρο και το ασβέστιο.

Συμβουλή: Να παρατηρείτε το χρώμα των ούρων σας. Η έλλειψη χρώματος (διαφανή ούρα) υποδεικνύει ότι πίνετε πολύ νερό και μάλλον πρέπει να μειώσετε τις ποσότητες. Το ανοιχτό χρώμα του σταχυού είναι φυσιολογικό και υποδεικνύει καλή υγεία και ενυδάτωση. Φυσιολογικό είναι επίσης και το διαφανές κίτρινο χρώμα. Το σκούρο κίτρινο χρώμα σημαίνει ότι πρέπει σύντομα να πιείτε νερό, ενώ το χρώμα του κεχριμπαριού/μελιού δείχνει ότι λείπει αρκετό νερό από το σώμα.

Χρήσιμα tips

  • Καθώς το 2ο τρίμηνο είναι προ των πυλών θα αρχίσετε να νιώθετε καλύτερα και θα έχετε περισσότερη ενέργεια. Μήπως ήρθε η ώρα να ξεκινήσετε (αν δε σας επέτρεψε η εγκυμοσύνη σας το 1ο τρίμηνο) μία χαμηλής έντασης άσκηση; Κολύμβηση, περπάτημα και yoga είναι κάποιες από τις δραστηριότητες που ενδείκνυνται στην εγκυμοσύνη. Πριν ξεκινήσετε, ενημερώστε τους εκπαιδευτές για την εγκυμοσύνη σας καθώς κάποια είδη άσκησης δεν είναι κατάλληλα για την κατάστασή σας.
  • Δεν μπορείτε να θυμηθείτε που αφήσατε τα κλειδιά σας; Πολλές γυναίκες αντιμετωπίζουν απώλεια βραχυπρόθεσμης μνήμης κατά την εγκυμοσύνη τους. Δεν είναι κάτι που θα πρέπει να σας ανησυχεί.
  • Τώρα που τα πρώτα ενοχλητικά συμπτώματα όπως αδιαθεσία, ναυτία και εμετοί, αρχίζουν να εξασθενούν, θα ανέβει η διάθεσή σας για περισσότερο σεξ. Εκμεταλλευτείτε το! Εάν όμως έχετε ιστορικό με πρόωρη γέννα ή αποβολή, μπορεί να χρειαστεί να απέχετε.
  • Κλείστε το επόμενο ραντεβού σας στο γιατρό όταν θα μπορεί και ο σύντροφός σας. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι εικόνες του υπερήχου βοηθάνε τον άντρα να μπει στο κλίμα της πατρότητας.
 
Σας μπερδέψαμε με το χρονοδιάγραμμά μας; Ξεκινάμε να μετράμε τις εβδομάδες εγκυμοσύνης από την πρώτη μέρα της τελευταίας μας περιόδου. Έτσι, σχεδόν 11 εβδομάδες μετά την γονιμοποίηση, εσείς διανύετε την 13η εβδομάδα της εγκυμοσύνης σας.

 

Blog

Πρόσφατα Νέα

Συνδρομή My Life

Συμπληρώστε τη φόρμα συνδρομής για να λαμβάνετε ΔΩΡΕΑΝ το περιοδικό My Life. Μετάβαση στη φόρμα

ΙΑΣΩ Newsletter