Main Menu

10η εβδομάδα εγκυμοσύνης

Υπολογισμός Πιθανής Ημερομηνίας Τοκετού

ημερολόγιο εγκυμοσύνης

Επίλεξε πατώντας στο πεδίο την ημερομηνία της πρώτης ημέρας της τελευταίας εμμήνου ρύσης.

Δώσε μια έγκυρη ημερομηνία.

Πιθανή ημερομηνία τοκετού


Βρίσκομαι στη

Αλλάζω εβδομάδα κάθε


Αν θέλεις να μάθεις τι συμβαίνει στο μωράκι σου και στο σώμα σου κάθε εβδομάδα της εγκυμοσύνης σου, γράψου στο Newsletter του ΙΑΣΩ για να ενημερώνεσαι με το που αλλάζεις κάθε εβδομάδα!

Συμπλήρωσε το e-mail σου

Θα χρειαστούμε μία έγκυρη διεύθυνση email
Η αποδοχή των όρων της Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι υποχρεωτική.

 

Ξεκινάει η εμβρυϊκή περίοδος

Πρώτη προτεραιότητα στη λίστα του μωρού σας αυτή την εβδομάδα είναι το χτίσιμο των οστών και των χόνδρων. Στη δική σας ατζέντα είναι η αύξηση στην πρόσληψη φυτικών ινών για να αντιμετωπίσετε τη δυσκοιλιότητα. Το μωρό σας είναι σε μέγεθος όσο ένα κουμκουάτ και το δέρμα του γίνεται όλο και λιγότερο διαφανές. Τα γεννητικά όργανα αρχίζουν να διαμορφώνονται και τα μάτια με τα αυτιά του μετακινούνται στη σωστή θέση. Κουνάει πόδια-χέρια, αλλά εσείς δε θα αισθανθείτε καμία κίνησή του μέχρι περίπου την 16η εβδομάδα.

10η εβδομάδα εγκυμοσύνης και έμβρυο

Διαβάστε για τη 10η εβδομάδα εγκυμοσύνης:

To do list | Τι να ρωτήσετε το γιατρό σας αυτή την εβδομάδα | Πώς μεγαλώνει το μωρό σας | Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα | Πώς αλλάζει η ζωή σας | Διατροφή | Χρήσιμα tips

 

10η εβδομάδα εγκυμοσύνης

To do list

Συνεχίζω τη λήψη φολικού οξέος

Κρατάω αποστάσεις ασφαλείας από το αλκοόλ

Ενημερώνομαι για τα προγεννητικά μαθήματα

Τι να ρωτήσετε το γιατρό σας αυτή την εβδομάδα

Αυτό το διάστημα, εάν δεν το έχετε ήδη κάνει, θα κλείσετε το πρώτο ραντεβού με το γιατρό. Θα έχετε πολλές ερωτήσεις, οπότε η συνάντηση μπορεί να κρατήσει πάνω από μία ώρα. Ο γιατρός θα σας ρωτήσει το ιατρικό ιστορικό σας και τον τρόπο ζωής σας. Επίσης, θα μετρήσει το ύψος και το βάρος σας για να υπολογίσει τον Δείκτη Μάζας Σώματος.

Μερικές από τις ερωτήσεις που μπορείτε να θέσετε:

  1. Τη μία στιγμή είμαι χαρούμενη, την άλλη στιγμή είμαι στεναχωρημένη. Οι εναλλαγές στη διάθεσή μου επηρεάζουν το έμβρυο;
  2. Πώς να αντιμετωπίσω τους πονοκεφάλους;
  3. Τι μου προτείνετε να κάνω για την αντιμετώπιση των ραγάδων;
  4. Οι φακίδες μου και τα χείλη είναι πιο σκούρα από πριν. Τι μπορώ να κάνω για να μην σκουρύνουν άλλο;
  5. Το βάρος μου έχει αυξηθεί φυσιολογικά μέχρι στιγμής;
  6. Πότε θα αρχίσω να φαίνομαι έγκυος;
  7. Είναι ασφαλής η χρήση ρινικού σπρέι στο μπούκωμα;

Πώς μεγαλώνει το μωρό σας

Το μωρό σας έχει πάρει πλέον ανθρώπινη μορφή.

Αν και είναι μόλις στο μέγεθος ενός κουμκουάτ, έχει ολοκληρώσει το δύσκολο έργο της ανάπτυξης και της δημιουργίας. Τώρα ξεκινάει η εμβρυϊκή περίοδος, όπως αποκαλείται, όπου οι ιστοί και τα όργανα μεγαλώνουν και ωριμάζουν.

Ζωτικά όργανα –όπως τα νεφρά, το παχύ και το λεπτό έντερο, ο εγκέφαλος και το ήπαρ- είναι στη θέση τους και έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους, αν και θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται μέχρι το τέλος της εγκυμοσύνης.

Η καρδιά του είναι πλέον πλήρως αναπτυγμένη και χτυπάει με 180 παλμούς το λεπτό! Στην επίσκεψή σας στο γιατρό θα είστε σε θέση να την ακούσετε.

Το μωρό σας μπορεί να κουνάει τα άκρα του και το περίγραμμα της σπονδυλικής του στήλης είναι σαφώς ορατό μέσα από το ημιδιαφανές δέρμα.

Τα μάτια με τα αυτιά του μετακινούνται στη σωστή θέση και τα δαχτυλικά αποτυπώματα με τα νύχια διαμορφώνονται. Κουνάει πόδια-χέρια αλλά εσείς, ειδικά αν είστε στην πρώτη σας εγκυμοσύνη, δε θα αισθανθείτε καμία κίνησή του μέχρι περίπου την 16η εβδομάδα. Αντιθέτως, εάν δεν είναι η πρώτη σας εγκυμοσύνη, πιθανόν να αισθανθείτε κίνηση λίγο νωρίτερα. Το μωρό σας μπορεί επίσης να ουρήσει!

Σημείωση: Κάθε μωρό αναπτύσσεται λίγο διαφορετικά -ακόμα και μέσα στη μήτρα. Οι πληροφορίες μας έχουν σχεδιαστεί για να σας δώσουν μια γενική εικόνα για την ανάπτυξη του μωρού σας.

Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα

  1. Κόπωση
  2. Ναυτία και εμετοί
  3. Αυξημένα κολπικά υγρά
  4. Φούσκωμα και αέρια
  5. Δυσκοιλιότητα
  6. Εναλλαγές στις προτιμήσεις των μέχρι τώρα διατροφικών σας συνηθειών
  7. Ζαλάδα
  8. Καούρες και δυσπεψία
  9. Αυξημένα κολπικά υγρά
  10. Περιστασιακοί πονοκέφαλοι
  11. Τάση για λιποθυμία
  12. Πιο ορατές φλέβες
10η εβδομάδα εγκυμοσύνης και κοιλιά

Το μέγεθος της κοιλιάς σας αυτή την εβδομάδα.

Πώς αλλάζει η ζωή σας

Κοιτάζοντας τον εαυτό σας στον καθρέφτη το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσετε είναι ότι η κοιλίτσα σας είναι λίγο πιο στρογγυλεμένη χαμηλά. Αυτό συμβαίνει λόγω της μήτρας σας που έχει μεγαλώσει αρκετά και μοιάζει πλέον με μικρό γκρέιπφρουτ. Εάν ωστόσο δεν βλέπετε κάποια αλλαγή, κάντε λίγες εβδομάδες υπομονή.

Η δεύτερη αλλαγή που θα παρατηρήσετε είναι το στήθος σας. Έχει μεγαλώσει αρκετά. Συνήθως το στήθος μεγαλώνει 1 με 2 νούμερα κατά την εγκυμοσύνη.

Το τρίτο που θα παρατηρήσετε είναι ότι οι φλέβες σας, κυρίως στο στήθος σας και την κοιλιά, έχουν σκουρύνει. Θα τις διακρίνετε πιο εύκολα εάν είστε αδύνατη με ανοιχτό τύπο δέρματος. Αυτό βασικά συμβαίνει λόγω της αυξημένης παροχής αίματος που χρειάζεται για την ανάπτυξη του μωρού σας. Θα επανέλθουν αφού γεννήσετε και μετά το θηλασμό.

Μπορεί να έχετε πάρει λίγο βάρος αλλά μην ανησυχείτε, είναι φυσιολογικό. Το περισσότερο βάρος θα το πάρετε κατά το 2ο με 3ο τρίμηνο.

Μην ξεχνάτε να αθλείστε κατά την εγκυμοσύνη σας. Κολύμπι και περπάτημα είναι ιδανικές λύσεις και για τους 9 μήνες. Η άσκηση συμβάλει στην τόνωση των μυών και στην αύξηση της αντοχής και της δύναμης, χαρακτηριστικά που βοηθάνε το σώμα σας να «σηκώσει» το επιπλέον βάρος τους επόμενους μήνες, να προετοιμαστεί για τη γέννα και να επανέλθει πιο γρήγορα.

Extra tips:

  1. Εάν έχετε ζαλάδες, δοκιμάστε να σηκώνεστε με αργές κινήσεις. Δώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας να προσαρμοστεί στη νέα θέση και μετά συνεχίστε ό,τι κάνετε.
  2. Εάν ακόμα ταλαιπωρείστε από εμετούς και κόπωση, θα σας χαροποιήσει το γεγονός ότι τα συμπτώματα θα ηρεμήσουν με την είσοδό σας στο 2ο τρίμηνο.

Διατροφή

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα κοινό σύμπτωμα του πρώτου τριμήνου.

Πώς μπορείτε να το αντιμετωπίσετε:

Πρώτον, προτιμήστε προϊόντα ολικής άλεσης σε ψωμί, ρύζι και ζυμαρικά.

Δεύτερον, βάλτε στη διατροφή σας τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες: Δημητριακά ολικής άλεσης, φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα, φρέσκα ή ελαφρώς μαγειρεμένα λαχανικά και ξηρούς καρπούς & σπόρους.

Τρίτον, πίνετε πολλά υγρά. Κυρίως νερό και χυμούς.

Τέταρτον, να ασκήστε.

Εάν δεν δείτε βελτίωση μέσα σε λίγες ημέρες, μιλήστε με το γιατρό σας. Μπορεί να έχει να σας προτείνει κάτι που δεν έχετε δοκιμάσει. Μην χρησιμοποιήσετε κανένα σκεύασμα φαρμακείου εάν δεν έχετε πρώτα τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας. 

Χρήσιμα tips

  • Δεν είστε σίγουρες πόσο αλκοόλ επιτρέπεται; Ρωτήστε το γιατρό σας.
  • Είναι σημαντικό να ενυδατώνεστε σωστά καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Να πίνετε πολλά υγρά και να καταναλώνετε τρόφιμα πλούσια σε νερό όπως πεπόνι, καρπούζι, μαρούλι κ.α.
  • Πολλές μέλλουσες μανούλες αντιμετωπίζουν δυσκοιλιότητα. Για να την αντιμετωπίσετε επιλέξτε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως δημητριακά ολικής άλεσης. Τα φρούτα και τα λαχανικά μπορούν να βοηθήσουν, όπως επίσης και το άφθονο νερό και η τακτική άσκηση.
  • Αυτή την εβδομάδα τα δοντάκια αρχίζουν να δημιουργούνται κάτω από τα ούλα του μωρού σας. Εάν έχετε χαμηλά επίπεδα Βιταμίνης D στον οργανισμό σας, μπορεί να είναι και ο λόγος μελλοντικών προβλημάτων στα δοντάκια του. Μιλήστε με το γιατρό σας για να ρυθμίσετε το επίπεδο της Βιταμίνης D.
  • Αισθάνεστε περισσότερο συναισθηματική; Οι εναλλαγές στη διάθεσή σας είναι πιο συχνές το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, με ένα σύντομο διάλειμμα το 2ο τρίμηνο. Προσοχή όμως, συχνά επιστρέφουν το τρίτο τρίμηνο.
  • Σε πολλές γυναίκες η έξαρση των ορμονών μπορεί να προκαλέσει δυσχρωμίες και κηλίδες στο δέρμα και το πρόσωπο. Να θυμάστε πάντα να φοράτε αντηλιακό με δείκτη προστασίας τουλάχιστον SPF-15 όταν είστε έξω.
 
Σας μπερδέψαμε με το χρονοδιάγραμμά μας; Ξεκινάμε να μετράμε τις εβδομάδες εγκυμοσύνης από την πρώτη μέρα της τελευταίας μας περιόδου. Έτσι, σχεδόν 8 εβδομάδες μετά την γονιμοποίηση, εσείς διανύετε την 10η εβδομάδα της εγκυμοσύνης σας.

 

Blog

Πρόσφατα Νέα

Συνδρομή My Life

Συμπληρώστε τη φόρμα συνδρομής για να λαμβάνετε ΔΩΡΕΑΝ το περιοδικό My Life. Μετάβαση στη φόρμα

ΙΑΣΩ Newsletter