Main Menu

2η εβδομάδα εγκυμοσύνης

Υπολογισμός Πιθανής Ημερομηνίας Τοκετού

ημερολόγιο εγκυμοσύνης

Επίλεξε πατώντας στο πεδίο την ημερομηνία της πρώτης ημέρας της τελευταίας εμμήνου ρύσης.

Δώσε μια έγκυρη ημερομηνία.

Πιθανή ημερομηνία τοκετού


Βρίσκομαι στη

Αλλάζω εβδομάδα κάθε


Αν θέλεις να μάθεις τι συμβαίνει στο μωράκι σου και στο σώμα σου κάθε εβδομάδα της εγκυμοσύνης σου, γράψου στο Newsletter του ΙΑΣΩ για να ενημερώνεσαι με το που αλλάζεις κάθε εβδομάδα!

Συμπλήρωσε το e-mail σου

Θα χρειαστούμε μία έγκυρη διεύθυνση email
Η αποδοχή των όρων της Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι υποχρεωτική.

 

Η αρχή της γονιμοποίησης

Αυτή την εβδομάδα, δηλαδή περίπου το διάστημα από την 14η μέχρι την 28η ημέρα του κύκλου σας, έχετε ωορρηξία. Τις επόμενες 12 με 24 ώρες, το ωάριο θα γονιμοποιηθεί από ένα από τα 250 εκ. κατά μέσο σπερματοζωάρια που θα καταφέρει να κολυμπήσει σε όλη τη διαδρομή από τον κόλπο σας, μέχρι τη μήτρα και τη σάλπιγγα, μέσω του τραχήλου και να διαπεράσει το ωάριο. Μόλις συμβεί αυτό, το γονιμοποιημένο ωάριο θα αρχίσει τη διαίρεση σε πολλά κύτταρα. Αυτή την εβδομάδα το μωρό δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία μικρή μπάλα κυττάρων.

 

Διαβάστε για τη 2η εβδομάδα εγκυμοσύνης:

To do list | Πώς μεγαλώνει το μωρό σας | Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα | Πώς αλλάζει η ζωή σας | Διατροφή | Χρήσιμα tips

 

2η εβδομάδα εγκυμοσύνης

To do list

Σημειώνω τις γόνιμες μέρες μου

Κάνω περισσότερο sex!

Συνεχίζω το φολικό οξύ

Περπατάω περισσότερο

Πώς μεγαλώνει το μωρό σας

Αν το σπέρμα φέρει χρωμόσωμα Υ, το μωρό σας θα είναι αγόρι. Αν φέρει χρωμόσωμα Χ, το μωρό σας θα είναι κορίτσι. Αυτή την εβδομάδα το μωρό δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία μικρή μπάλα κυττάρων, η κύρια επιστημονική ονομασία της οποίας είναι βλαστοκύστη. Αυτή η μπάλα αποτελείται από μια εσωτερική κυτταρική δομή που θα γίνει το ίδιο το έμβρυο, μια κοιλότητα γεμάτη με υγρό που θα γίνει ο αμνιακός σάκος και μια εξωτερική κυτταρική δομή που θα γίνει ο πλακούντας.

Σημείωση: Κάθε μωρό αναπτύσσεται λίγο διαφορετικά -ακόμα και μέσα στη μήτρα. Οι πληροφορίες μας έχουν σχεδιαστεί για να σας δώσουν μια γενική εικόνα για την ανάπτυξη του μωρού σας.

Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα

  1. Πιθανότατα να αισθάνεστε πρησμένο το στήθος σας.
  2. Μπορεί να σας πιάνει συχνουρία.
2η εβδομάδα εγκυμοσύνης και κοιλιά

Η κοιλιά σας τον πρώτο μήνα της εγκυμοσύνης δε θα παρουσιάσει κάποια διαφορά στο μέγεθός της.

Πώς αλλάζει η ζωή σας

Ναι, ναι σωστά υποθέτετε. Δεν υπάρχει μωρό ακόμα. Ο χρόνος αρχίζει να μετράει αντίστροφα από την πρώτη μέρα της τελευταίας σας περιόδου. Δηλαδή το μωρό θα γεννηθεί περίπου στις 40 εβδομάδες αλλά ουσιαστικά θα είναι 38! Αυτήν τη 2η εβδομάδα μετά το τέλος της περιόδου σας, το σώμα σας εργάζεται σκληρά για να προετοιμαστεί για το μεγάλο θαύμα της ζωής. Η μήτρα σας έχει αρχίσει να προετοιμάζεται για την άφιξη ενός γονιμοποιημένου ωαρίου, αν και δεν θα γνωρίζουμε με βεβαιότητα αν αυτό το ωάριο έχει γονιμοποιηθεί με επιτυχία μέχρι τον επόμενο μήνα.

Σε αυτό το σημείο το σώμα σας παράγει άφθονες ποσότητες της ορμόνης Beta-hCG (Beta Human Chorionic Gonadotropin), η οποία αυξάνει τα επίπεδα των οιστρογόνων και της προγεστερόνης, οι οποίες με τη σειρά τους ευθύνονται για το θετικό τεστ εγκυμοσύνης, το οποίο μπορείτε να κάνετε και εσείς από αυτή την εβδομάδα.

Διατροφή

Θα πρέπει να τρώτε ποικιλία φρέσκων και θρεπτικών τροφών για να παίρνετε όλες τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες. Οτιδήποτε καταναλώνετε ή αναπνέετε περνά από εσάς στο έμβρυο.

Είναι η κατάλληλη στιγμή λοιπόν, να κόψετε το κάπνισμα και όλες τις κακές διατροφικές συνήθειες που ίσως είχατε. Οι πρώτοι μήνες της εγκυμοσύνης είναι πολύ σημαντικοί για το σχηματισμό των κυττάρων του εμβρύου, γι' αυτό θα πρέπει να προσέξετε ιδιαίτερα τι τρώτε. Να αποφεύγετε τα πολλά μπαχαρικά, τα αλλαντικά και τα τηγανητά λίπη. Επίσης δεν πρέπει να καταναλώνετε αλκοόλ.

Είναι σημαντικό να διαλέγετε ποιοτικές τροφές από κάθε βασική ομάδα τροφίμων:

  • Δημητριακά, προϊόντα δημητριακών και αρτοσκευάσματα.
  • Γάλα και προϊόντα γάλακτος
  • Κρέας, ψάρια και οστρακοειδή, αβγά
  • Φρούτα και λαχανικά
  • Όσπρια
  • Λίπη και έλαια, ξηροί καρποί, ελαιούχοι σπόροι

Αν δεν το έχετε ήδη κάνει, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσετε τη λήψη βιταμινών για την εγκυμοσύνη σας. Σιγουρευτείτε ότι λαμβάνετε τουλάχιστον 400 mcg φολικού οξέος. Ένας έξυπνος τρόπος να θυμάστε καθημερινά τη βιταμίνη σας είναι να τις έχετε δίπλα στην οδοντόβουρτσά σας ή σε κάποιο άλλο σημείο που σίγουρα βλέπετε πριν κοιμηθείτε ή το πρωί όταν ξυπνάτε.

Εκτός από εσάς πρέπει και ο μελλοντικός μπαμπάς να προσέχει τι τρώει!

Δεν είναι μόνο η δική σας διατροφή σημαντική, είναι και του συντρόφου σας. Επειδή το σπερματοζωάριο μπορεί να κάνει εβδομάδες να ωριμάσει, καλό θα είναι ο σύντροφός σας να ξεκινήσει να προσέχει τη διατροφή του 3 μήνες τουλάχιστον πριν τη σύλληψη. Διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, ψευδάργυρο (εξαιρετικές πηγές αποτελούν τα ολόσπορα δημητριακά, τα όσπρια, τα ψάρια και τα οστρακοειδή και ιδιαίτερα τα στρείδια, οι ξηροί καρποί, το κρέας -ιδιαίτερα το κόκκινο) και σελήνιο (αβγό, ολόσπορα δημητριακά, ξηροί καρποί) θα βοηθήσει να κρατηθεί το σπέρμα του συντρόφου σας υγιές. 

Χρήσιμα tips

  • Προετοιμάστε το σώμα σας για την εγκυμοσύνη! Τρώτε υγιεινά, αθληθείτε επιλέγοντας yoga ή κολύμβηση, κόψτε το κάπνισμα και οποιαδήποτε συνήθεια που μπορεί να βλάψει το μωρό σας και εσάς.
  • Ξεκινήστε φολικό οξύ καθώς έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά ότι προλαμβάνει τις ανωμαλίες σύγκλεισης του νωτιαίου σωλήνα, δηλαδή διαταραχές που αφορούν στη διάπλαση του νευρικού συστήματος του εμβρύου, σε ποσοστό 70%.
  • Εάν παίρνετε οποιαδήποτε φαρμακευτική αγωγή (ακόμα και φυτική) συμβουλευτείτε το γιατρό σας το συντομότερο δυνατόν για το κατά πόσο επηρεάζουν την υγιή ανάπτυξη του μωρού που έρχεται.
  • Ήρθε η ώρα να κόψετε το κάπνισμα! Το κάπνισμα επηρεάζει τη γονιμότητα και μπορεί να βλάψει το αγέννητο μωρό σας.
  • Αν αθλείστε ήδη και έχετε υποψία ότι είστε έγκυος, συνεχίστε κανονικά. Μπορείτε μόνο να περιορίσετε την επίπονη και έντονη άσκηση. Εάν δεν αθλείστε, η εγκυμοσύνη δεν είναι η δικαιολογία να μην ξεκινήσετε αλλά η αφορμή για να το κάνετε! Η Αμερικάνικη Εταιρία Μαιευτήρων και Γυναικολόγων (ACOG) προτείνει στις εγκύους να ακολουθούν τουλάχιστον ένα 30λεπτο πρόγραμμα μέτριας άσκησης την ημέρα, τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας.
Εάν δεν είστε τελικά έγκυος μην απογοητεύεστε. Η κάθε γυναίκα έχει περίπου 25% πιθανότητα εγκυμοσύνης σε κάθε κύκλο περιόδου.
Εάν προσπαθείτε πάνω από ένα χρόνο να συλλάβετε χωρίς επιτυχία, μιλήστε με τον γιατρό σας για εξετάσεις σε εσάς και τον σύντροφό σας για τυχόν προβλήματα γονιμότητας. Μπορεί η διαδικασία να μην είναι ευχάριστη, το γεγονός όμως ότι θα μάθετε νωρίτερα –και όχι αργότερα- εάν υπάρχει πρόβλημα θα σας βοηθήσει να βρείτε τρόπο να αποκτήσετε παιδί το συντομότερο δυνατό.

 

Blog

Πρόσφατα Νέα

Συνδρομή My Life

Συμπληρώστε τη φόρμα συνδρομής για να λαμβάνετε ΔΩΡΕΑΝ το περιοδικό My Life. Μετάβαση στη φόρμα

ΙΑΣΩ Newsletter