Υπολογισμός Πιθανής Ημερομηνίας Τοκετού

ημερολόγιο εγκυμοσύνης

Επίλεξε πατώντας στο πεδίο την ημερομηνία της πρώτης ημέρας της τελευταίας εμμήνου ρύσης.

Δώσε μια έγκυρη ημερομηνία.

Πιθανή ημερομηνία τοκετού


Βρίσκομαι στη

Αλλάζω εβδομάδα κάθε


Αν θέλεις να μάθεις τι συμβαίνει στο μωράκι σου και στο σώμα σου κάθε εβδομάδα της εγκυμοσύνης σου, γράψου στο Newsletter του ΙΑΣΩ για να ενημερώνεσαι με το που αλλάζεις κάθε εβδομάδα!

Συμπλήρωσε το e-mail σου

Θα χρειαστούμε μία έγκυρη διεύθυνση email
Η αποδοχή των όρων της Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι υποχρεωτική.

 

Αποκτάει διακριτά ανθρώπινα χαρακτηριστικά

Το μωρό σας μοιάζει πλέον με μικρό ανθρωπάκι, παρόλο που είναι στο μέγεθος ενός σύκου και ζυγίζει μόνο 10 γραμμάρια. Τα όργανά του λειτουργούν και τα γεννητικά όργανα αρχίζουν να παίρνουν μορφή. Μπορεί να αναστενάζει, να τεντώνεται, να μετακινεί το κεφάλι του και να πιπιλίζει τον αντίχειρά του. Όσον αφορά εσάς, θα παρατηρήσετε ότι ζητάτε πιο πολύ νερό αυτή την εβδομάδα. Διψάτε περισσότερο καθώς παράγεται περισσότερο αίμα, ιδρώτας και αμνιακό υγρό. Πίνετε άφθονο νερό, αποφύγετε όμως τα αναψυκτικά.

11η εβδομάδα εγκυμοσύνης και έμβρυο

Διαβάστε για την 11η εβδομάδα εγκυμοσύνης:

To do list | Τι να ρωτήσετε το γιατρό σας αυτή την εβδομάδα | Πώς μεγαλώνει το μωρό σας | Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα | Πώς αλλάζει η ζωή σας | Διατροφή | Χρήσιμα tips

 

11η εβδομάδα εγκυμοσύνης

To do list

Ενημερώνομαι για προγεννητικά μαθήματα

Συνεχίζω τη λήψη φολικού οξέος

Πίνω πολύ νερό

Φοράω αναπαυτικά παπούτσια

Επιλέγω υγιεινά και θρεπτικά σνακ

Τι να ρωτήσετε το γιατρό σας αυτή την εβδομάδα

  1. Οι εναλλαγές στη διάθεσή μου επηρεάζουν το έμβρυο;
  2. Πώς να αντιμετωπίσω τους πονοκεφάλους;
  3. Το βάρος μου έχει αυξηθεί φυσιολογικά μέχρι στιγμής;
  4. Πότε θα αρχίσω να φαίνομαι έγκυος;
  5. Ποια σκευάσματα είναι ασφαλή για αντιμετώπιση του κρυολογήματος;
  6. Μπορώ να συνεχίσω τα μαθήματα χορού που κάνω;
  7. Οι αερόσακοι του αυτοκινήτου μπορεί να βλάψουν το μωρό μου;

Πώς μεγαλώνει το μωρό σας

Το μωρό σας μοιάζει πλέον με μικρό ανθρωπάκι, παρόλο που είναι στο μέγεθος ενός σύκου και ζυγίζει μόνο 10 γραμμάρια. Τα χέρια και τα πόδια μαζί με τα δαχτυλάκια έχουν σχηματιστεί, τα αυτιά είναι σχεδόν ολοκληρωμένα και οι ρινικές δίοδοι στην μικροσκοπική του μυτούλα είναι ανοιχτές, η γλώσσα και ο ουρανίσκος έχουν σχηματιστεί και έχει πλέον θηλές. Οι θύλακες τις τρίχας κάνουν την εμφάνισή τους τόσο στο κεφάλι όσο και στο υπόλοιπο σώμα του.

Τα όργανά του λειτουργούν και τα γεννητικά όργανα αρχίζουν να παίρνουν μορφή. Μπορεί να αναστενάζει, να τεντώνεται, να μετακινεί το κεφάλι του και να πιπιλίζει τον αντίχειρά του.

Ο ομφάλιος λώρος έχει ολοκληρωθεί και μεταφέρει τροφή στο μωρό σας. Τα μάτια και τα αυτιά έχουν διαμορφωθεί πλήρως μέσα και έξω.

Τα μικρά χεράκια σύντομα θα ανοίγουν και θα κλείνουν σε γροθιά. Τα μικροσκοπικά δοντάκια δημιουργούνται κάτω από τα ούλα και τα οστά αρχίζουν να σκληραίνουν. Κλωτσάει, τεντώνεται συνέχεια και έχει λόξυγκα –καθώς διαμορφώνεται το διάφραγμά του- ωστόσο εσείς δε θα αντιληφθείτε τίποτα από όλα αυτά για τουλάχιστον 1 με 2 μήνες ακόμα.

Τέλος, ενώ είναι πολύ νωρίς για να ξέρετε το φύλο του, εάν περιμένετε κοριτσάκι, οι ωοθήκες του αναπτύσσονται αυτή την εβδομάδα.

Σημείωση: Κάθε μωρό αναπτύσσεται λίγο διαφορετικά -ακόμα και μέσα στη μήτρα. Οι πληροφορίες μας έχουν σχεδιαστεί για να σας δώσουν μια γενική εικόνα για την ανάπτυξη του μωρού σας.

Τα συμπτώματα της εγκυμοσύνης σας αυτή την εβδομάδα

  1. Ακράτεια όταν φτερνίζεστε ή τρέχετε
  2. Κόπωση
  3. Συχνουρία
  4. Ναυτία και εμετοί
  5. Φούσκωμα και αέρια
  6. Δυσκοιλιότητα
  7. Εναλλαγές στις προτιμήσεις των μέχρι τώρα διατροφικών σας συνηθειών
  8. Καούρες
  9. Τάση για λιποθυμία ή ζαλάδα
11η εβδομάδα εγκυμοσύνης και κοιλιά

Το μέγεθος της κοιλιάς σας αυτή την εβδομάδα.

Πώς αλλάζει η ζωή σας

Θα παρατηρήσετε ότι ζητάτε πιο πολύ νερό αυτή την εβδομάδα. Διψάτε περισσότερο καθώς παράγεται περισσότερο αίμα, ιδρώτας και αμνιακό υγρό. Πίνετε άφθονο νερό και γάλα, αποφύγετε όμως τα αναψυκτικά.

Μπορεί να αισθάνεστε κόπωση και να ταλαιπωρείστε από εμετούς και ναυτίες. Τα καλά νέα είναι ότι δε θα κρατήσουν για πολύ ακόμα. Οι περισσότερες γυναίκες απαλλάσσονται από αυτά τα συμπτώματα την 12η με 13η εβδομάδα.

Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να ξεκινήσετε προγεννητικά μαθήματα, καθώς σας βοηθούν να προετοιμαστείτε για τον τοκετό και αποτελούν την ιδανική ευκαιρία για να λύσετε τις απορίες σας γύρω απ’ τη γέννηση του μωρού σας.

Συνεχίστε να τρώτε υγιεινά. Αναζητήστε μία μπάρα δημητριακών αντί εκείνης της σοκολάτας στο ψυγείο!

Εάν περιμένετε δίδυμα θα αισθάνεστε «πιο έγκυος» -πιο μεγάλη κοιλίτσα, πιο πολλές ναυτίες, πιο πολλή κούραση.

Δυστυχώς είναι πολύ πιθανόν να ταλαιπωρείστε ακόμα από δυσκοιλιότητα και καούρες, συμπτώματα που προκαλούνται από τους συνήθεις υπόπτους, τις ορμόνες. Θυμηθείτε ότι όλη αυτή η ταλαιπωρία είναι για καλό σκοπό!

Διατροφή

Μπορεί να πεινάτε περισσότερο αυτή την εβδομάδα και αυτό είναι καλό σημάδι. Εάν υποφέρατε από ναυτίες και εμετούς τώρα ήρθε η στιγμή να μειωθούν και να δώσουν χώρο στην όρεξή σας. Αλλά μην το παρακάνετε.

Σας παραθέτουμε ποια τρόφιμα και ποτά είναι καλό να αποφεύγετε αυτούς τους 9 μήνες:

Να αποφεύγετε τα ωμά ή όχι καλά ψημένα κρέατα, ψάρια και θαλασσινά (πχ. sushi), τα μη παστεριωμένα γάλατα και τρόφιμα που παρασκευάζονται από μη παστεριωμένο γάλα (brie, Camembert, mexican-style cheese όπως queso blanco, queso fresco, or Panela εκτός και αν είναι παστεριωμένα), τα πρόχειρα επεξεργασμένα τρόφιμα όπως hot dog, luncheon meats, έτοιμα γεύματα (ιδιαίτερα όταν δεν είστε σίγουροι για τη συντήρησή τους), έτοιμα σάντουιτς που περιέχουν κρέας, μπέικον κ.α., τα πατέ και επαλείψεις κρεάτων, τα μαλακά και ελαφρώς μαλακά τυριά, τις έτοιμες σαλάτες, το μαλακό παγωτό μηχανής.

Να ελαχιστοποιήσετε επίσης τη χρήση του καφέ στη μία με δύο φορές ημερησίως.

Όπως γνωρίζετε, το φολικό οξύ, οι φυτικές ίνες και ο σίδηρος είναι απαραίτητα συστατικά για εσάς και την ανάπτυξη του μωρού σας. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζατε είναι ότι μπορείτε να πάρετε και τα τρία συστατικά με την κατανάλωση σχοινόπρασου. Μάθετε τέλος ότι τα σύκα είναι πλούσια πηγή ασβεστίου. Μήπως ήρθε η στιγμή να εμπλουτίσετε το διαιτολόγιό σας;

Χρήσιμα tips

  • Ζητήστε συμβουλή από γυναίκες που έχουν περάσει από την ίδια φάση με εσάς, καθώς μπορούν να σας καταλάβουν καλύτερα από τον καθένα. Η μητέρα σας μπορεί να είναι η πολυτιμότερη βοηθός σας.
  • Πιθανόν να δυσκολεύεστε να κλείσετε το τελευταίο κουμπί στο τζιν σας. Μπορείτε να κατηγορήσετε γι' αυτό τα αυξημένα επίπεδα της προγεστερόνης.
  • Περιορίστε το φούσκωμα καταναλώνοντας χόρτα και λαχανικά αντί για «ένοχα» φαγητά όπως φασόλια, τηγανιτά και γλυκά.
  • Προτιμήστε σνακ από σύνθετους υδατάνθρακες και πρωτεΐνη όπως τυρί με κράκερ, ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα.
  • Γιόγκα μία φορά την εβδομάδα για 8 εβδομάδες, είναι αρκετό για να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης άγχους στις νέες μαμάδες. Επίσης, μειώνει τις πιθανότητες πρόωρου τοκετού και επιλόχειας κατάθλιψης.
  • Πλένετε τα χέρια σας: Οι ειδικοί αναφέρουν ότι όσο περισσότερο διάστημα είστε με γρίπη στην εγκυμοσύνη σας, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει το μωρό σας να εκδηλώσει άσθμα.
 
Σας μπερδέψαμε με το χρονοδιάγραμμά μας; Ξεκινάμε να μετράμε τις εβδομάδες εγκυμοσύνης από την πρώτη μέρα της τελευταίας μας περιόδου. Έτσι, σχεδόν 9 εβδομάδες μετά την γονιμοποίηση, εσείς διανύετε την 11η εβδομάδα της εγκυμοσύνης σας.